TELJES KÖRŰ TÁMOGATÁS EGYETLEN FORRÁSBÓL: SZOLGÁLTATÁSAINK

Nagyon jól ismerjük a hazai és a német, osztrák adottságokat és lehetőségeket is, hiszen több évtizede dolgozunk együtt német, osztrák, svájci vagy más külföldi anyacéggel. Legyen szó nemzeti és regionális sajátosságokról és előnyökről, költségszerkezetekről, támogatási programokról, jogi és adózási paraméterekről vagy a munkaerőpiacról – mi kompetens tanácsokkal látjuk el Önt. Így már a kezdetektől fogva kihasználhatja az összes meglévő potenciált, és minimalizálhatja a kockázatokat.

Nemzetközi piacra lépés

Az InterGest nemzetközileg aktív cég, amely exportorientált vállalatokat támogat új piacokra való terjeszkedésük megtervezésében és megvalósításában, és e téren jelentős tapasztalattal bír.
Az InterGest irodák világszerte több mint 50 helyszínen kínálnak kulcsfontosságú, nemzetközi és helyi szolgáltatásokat az új piacok kialakításhoz. Az InterGest a külföldi fióktelep létrehozásától, a leányvállalatok adminisztrációjáig és irányításáig (beleértve a könyvelést, az inkasszót, az emberi erőforrásokat, valamint a controllingot és a jelentéstételt) átfogó szolgáltatási palettával és a nemzetközi üzleti életben szerzett sokéves tapasztalattal támogatja Önt. Bármilyen projektje legyen is – országspecifikus, regionális vagy globális, rugalmas és személyre szabott megoldást kínálunk Önnek a vállalat optimális növekedéséhez a célpiacokon.

internationalisierung von unternehmen
firma im ausland gründen

Cégalapítás, székhelyszolgáltatás

Amikor ügyfeleink külföldi piacokra kívánnak belépni (pl. fióktelep, leányvállalat, holding, képviselet stb.), akkor minden cégalapítással, cégbejegyzéssel és egyéb adminisztrációs teendővel kapcsolatban segítjük munkájukat, átfogó támogatást és tanácsot nyújtunk a folyamat során. Annak érdekében, hogy a külföldi piacra lépés az első naptól kezdve megfelelő támogatást kapjon, szolgáltatásaink a következőket tartalmazzák:

  • Tapasztalt, több nyelven beszélő munkatársak, akik általában angolul, németül beszélnek, és minden irodai munkafolyamatban segítenek, beleértve a könyvelést és egyéb számviteli feladatokat.
  • Hivatalosan akkreditált könyvelési részleg;
  • tapasztalt szakemberekből álló csapat a nemzetközi kereskedelem és banki tevékenység minden területén.
  • Székhelyet is tudunk Önöknek nyújtani.
  • Átfogó számlázási és könyvelési szolgáltatások, ügynökök jutalék-elszámolása és bérszámfejtési szolgáltatás.

Adminisztráció

Az InterGest szolgáltatási köre magában foglalja a külföldi vagy magyar cég (leányvállalat, fióktelep vagy holdingtársaság) működésével kapcsolatos valamennyi adminisztratív tevékenységet: könyvelés, controlling és reporting, humánerőforrás menedzsment.
Az első előkészítő szakaszban megbeszéljük üzleti céljait, majd alapos elemzés alapján kidolgozzuk a működéshez a megfelelő jogi és adózási koncepciót. Ezután segítünk külföldi tevékenységének és szervezeti felépítésének kialakításában. Az InterGest az Ön igényei szerint átvállalja az adminisztratív munkát. Természetesen ügyfeleink bármikor hozzáférhetnek az összes aktuális adathoz és folyamathoz.

internationale verwaltung
rechnungslegung nach ifrs

Könyvelés

Az egységes nemzetközi számviteli standardok megállapítására irányuló törekvések ellenére az előírások továbbra is országonként eltérnek, és ezeket az éves beszámoló elkészítésekor be kell tartani. Különösen a nagyobb vállalatok gyakran a cégcsoporton belül valósítják meg a könyvelést az US-GAAP vagy az IFRS szerint, hogy nemzetközi tevékenységüket legkönnyebben konszolidálják.

Az InterGest képes kezelni mind a nemzetközi, mind a helyi sztenderdeket, a pénzügyi könyvelést a cégcsoport követelményeinek és a helyi számviteli előírásoknak megfelelően kialakítva. Kétféle éves mérleget készíteni egy ügyfél számára – pl. egyet az IFRS és egy a helyi előírások szerint – nem okoz gondot számunkra.

Controlling

Azok, akik megbízható kezekre bízzák cégük irányítását, joggal várják el a vállalati beszámolók teljes átláthatóságát. A vállalatok személyre szabott, egyedi jelentést kapnak. Akár saját MIS-szoftverét szeretné használni vagy az Excel-fájlokat részesíti előnyben, akár időszakos jelentést szeretne, akár VPN-kapcsolaton keresztül szeretne betekintést nyerni a vállalati számadatokba – az InterGesttől megkapja a kívánt megoldást.
Ehhez a következő szolgáltatások állnak rendelkezésünkre:

  • időszakos áttekintés a külföldi tevékenység összes számlájáról, nemzeti pénznemben vagy bármely devizában,
  • a külföldi tevékenység összes számlájának időszakos, globális áttekintése az ügyfél által választott pénznemben (konszolidált jelentés),
  • országspecifikus és globális költségvetés-tervezés, valamint a terv/tényleges költségek összehasonlítása,
  • időszakos költségelszámolás üzemi/üzleti profit számítással.
internationales controlling

Adótanácsadás

Az adózás nagy fontossággal bír, hiszen a nem megfelelő döntések súlyos pénzügyi következményekkel járhatnak. Megfelelő adótervezéssel nem csupán a költségek csökkenthetők, hanem az adótervezéssel hozzájárulunk a vállalatok országos és nemzetközi adóoptimalizálásához. Az adózás területén elengedhetetlen a naprakészség, az adózás területének folyamatos figyelése. Hatékonyan támogatjuk ügyfeleinket a jövedelemadó- és áfa-bevallások elkészítésének és beadásának minden vonatkozásában.

ÁFA-visszaigénylés

Aligha van olyan területe a vállalatirányításnak, amely adóügyi szempontból nagyobb kihívást jelentene, mint a határokon átnyúló ÁFA-ügyek kezelése. Nemcsak az jelent nehézséget, hogy gyakorlatilag minden országnak saját adórendszere van különböző adókulcsokkal, hanem az is jelentős kérdéseket vet fel, hogy hol keletkezik áfa-kötelezettség. Az egynél több országhatáron átnyúló, gyakran előforduló háromszögügyletek még a tapasztalt adószakértőknek is gyakran kihívást jelentenek.
Az InterGest ezen a területen, az áruk és szolgáltatások határokon átnyúló kereskedelmében szerzett sokéves tapasztalataira, valamint a nemzetközi partnereinek szakértelmére támaszkodik.

umsatzsteuer ausland
internationales inkasso

Követeléskezelés / követelésbehajtás

Ügyfeleink külföldön sokszor a saját piacukon megszokott fizetési normákat és határidőket követik, és nehezen igazodnak az új piaci feltételekhez, ami problémát jelenthet, ha a több különböző piacon kell összehangolni a fizetések kezelését.

A nemzetközi piacon működő vállalatok követelés-kezelésüket gyakran központilag igyekeznek kezelni a székhelyükről. Elsőre észszerűnek és költséghatékonynak tűnhet egy központi ERP-rendszer használata árugazdálkodási rendszerrel, de a sztenderdizált megközelítés jelentős problémákat is okozhat.

Ez különösen igaz a fizetési felszólításokra és a követelések behajtására vonatkozóan. A különböző piacokon elfogadott normák és módszerek közötti különbségek jelentős szerepet játszanak a vevők esetleges elvesztésében. Míg egyes országokban meglehetősen gyakori, hogy már két hét késedelem esetén is küldenek fizetési felszólításokat, máshol egyáltalán nem szokás írásos felszólítás küldése, hanem a fennálló tartozásokkal rendelkező ügyfeleket telefonon hívják fel.

Tanácsot adunk ügyfeleinknek ezekben a kérdésekben, és célzott szolgáltatást nyújtunk e területen. Feladatunk, hogy összehangoljuk ügyfeleink likviditási igényét a vevőik fizetési szokásaival.

Bérszámfejtés

A pénzügyi számvitellel ellentétben a bérszámfejtés elkészítésére nincsenek világszintű szabványok. Minden országnak megvan a maga adórendszere és különböző járulékai, mint például a társadalombiztosítás, a nyugdíjpénztár vagy az egészségbiztosítás. Ez annak is köszönhető, hogy gyakorlatilag nincs olyan informatikai rendszer, amely azonos programozás miatt képes lenne a bérszámfejtést különböző országokban elvégezni.
Az InterGestnél ezért nem csak kompetens helyi bérszámfejtési szolgáltatásokat kínálunk, hanem határokon átnyúló kidolgozásokat is, amelyek összehasonlíthatóvá és ezáltal átláthatóvá teszik a különböző bérszámfejtési rendszereket. Szolgáltatásaink megbízható és időben történő bérszámfejtést biztosítanak, gondoskodunk a költségelszámolásról és a hatóságokkal és biztosítókkal való egyeztetésben is:

  • a társadalombiztosítási járulékok kiszámítása és befizetése;
  • a nyilvántartási eljárások feldolgozása;
  • az egészség- és balesetbiztosítások elszámolása.

 

internationale gehaltsabrechnung
hr service

Humán erőforrás

  • munkaszerződések átvizsgálása és előkészítése, módosítások elkészítése;
  • belső szabályzatok elkészítése;
  • az állami hatóságokkal folytatott kommunikációban való képviselet;
  • támogatás a hatályos helyi jogi előírásoknak megfelelően felmondási eljárások során is.
  • sharepoint felület biztosítása a személyügyi adatok biztonságos továbbításához;
  • munkajogi tanácsadás;
  • határon átnyúló munkavégzéssel kapcsolatos tanácsadás;
  • beléptető rendszer bevezetésében való támogatás;
  • elektronikus munkaidőnyilvántartó rendszer kialakításában való támogatás.

 

„EXPAT”-Szolgáltatások

Adóazonosító jellel, adókártyával kapcsolatos ügyintézés;
TAJ számmal-, TAJ-kártyával kapcsolatos ügyintézés;
Adóhatósági igazolások kérelmezése (adó-, jövedelem-, illetőségigazolás);
Tartózkodási engedéllyel kapcsolatos ügyintézés harmadik országbeli állampolgárok részére;
Regisztrációs igazolással kapcsolatos ügyintézés EGT állampolgárok részére;
Szükséges bejelentések elkészítése és továbbítása az Idegenrendészeti Főigazgatóság, illetve a Munkaügyi Központ felé;
Adójogi illetőség meghatározása az adófizetési kötelezettség megállapításához;
A biztosítási kötelezettség országának meghatározása.

Uniós és hazai finanszírozású támogatások

Partnercégünk, a Blucron Nemzetközi Tanácsadó Kft. a magyarországi beruházásaikhoz szükséges támogatások megszerzésében nyújt tanácsadást. Sok vállalat értékes kormányzati támogatástól marad el, amikor egyszerűen információhiány miatt, támogatás nélkül valósítja meg üzleti projektjét Közép- és Kelet-Európában. Az uniós országokban számos finanszírozási program áll a vállalatok rendelkezésére projektjeik megvalósításához. A Blucron segít Önnek megtalálni, sikeresen megpályázni a projektje számára optimális támogatástípust és a pályázat teljes életciklusa alatt végig kíséri Önt.

További szolgáltatások

Az eddig említett szolgáltatásokon túlmenően az InterGest átfogó és kompetens támogatást nyújt a nemzetközi üzleti tevékenységekkel kapcsolatos minden kérdésben.

  • Transzferárképzés-dokumentáció
  • Követeléskezelés
  • Átvilágítás

Tekintse meg német- és angolnyelvű szóróanyagunkat!